Dropshipping a kupno towaru na własny stan magazynowy
Czy jest sens kupować na własny magazyn towar z dropshippingu ? Odpowiedź jest krótka. Tak i nie. Dlaczego ? Kiedy pojawia się idea zakupu towaru na własny magazyn ?.
Prosimy o czytanie ze zrozumieniem.
Temat jest bardzo szeroki oraz ciężki. Jednak spróbujemy przybliżyć sens wykorzystywania tej metody. Bardzo często można spotkać sprzedawców, którzy korzystają z modelu dropshipping, którzy w ofercie posiadają tysiące, dziesiątki a nawet setki tysiące ofert. Zrozumiałe jest to że tylko nieliczne firmy stać na tak szeroką ofertę, która będzie fizycznie na magazynie. Jednak w momencie, kiedy zauważymy że pewne oferty zaczynają rotować ( czytaj sprzedawać) i ta sprzedaż z dnia na dzień wzrasta to warto w tym momencie się zastanowić na kupnem towaru na własny stan by uniknąć braku towaru i zamknięcia oferty co przyczyni się do spadku sprzedaży.
Gdy znajdziemy ofertę, która rotuje a produkt u dostawcy jest bardzo ograniczony, czyli stan magazynowy jest bliski zeru ( w zależności do tego jaki jest to towar ), warto wykupić towar na własny stan. Przed dokonaniem tej metody, zalecamy zweryfikowanie rynku jak i konkurencji, dlaczego ? Ponieważ mając tak istotną wiedzę na temat towaru oraz jego ogólnej dostępności, otwiera się przed nami furta z szerokimi możliwościami. Warto również zapytać obecnego dostawcę o dostępność towaru przez najbliższe kilka tygodni, ta informacja jest bezcenna w sprzedaży e-commerce.
Jeżeli nie posiadamy magazynu a towar, który nas interesuje jest mało gabarytowy to warto się nad tym zastanowić i dokonać takiej operacji. Jednak że gdy produkt jest dużo gabarytowy a nasz magazyn to praktycznie wydzielona część w mieszkaniu czy garażu to taka idea może się nie sprawdzić. Wyjątkiem stanowią produkty o bardzo wysokich marżach, gdzie jesteśmy w stanie bez najmniejszych problemów policzyć opłacalność przytrzymania towaru na własną rękę.
W momencie, kiedy nie jesteśmy uzyskać pewnej oraz prostej odpowiedzi co do dostępności towaru, zalecamy aby powstrzymać się od takiej formy sprzedaży, ponieważ możemy w tym momencie zostać z towarem a kapitał może ulec zmniejszeniu poprzez wyprzedanie towaru, chcąc odzyskać część poniesionego kapitału.
Bywają towary, które są bardzo mocno reklamowane w social mediach czy TV i bez względu na to czy hurtownia posiada produktu X w ilościach setnych czy tysięcznych, towar po prostu znika w przeciągu kilku dni. Jeżeli mamy dostęp do statystyk sprzedażowych z przed roku, dwóch i dalej, możemy obliczyć z dużym prawdopodobieństwem jak wiele jesteśmy w stanie sprzedać dany produkt w odpowiedniej cenie i na ile nas stać by dokonać zakupu na własny stan. Jest spora liczba produktów, która co roku się powtarza w sprzedaży hurtowej, natomiast w sprzedaży dostępnej dla Klientów końcowych ta sprzedaż udostępniana jest nawet po miesiącu czy dwóch. Wiec musimy zdawać sobie sprawę że w tym momencie kapitał zostaje chwilowo zamrożony.
Ten element najczęściej jest wykorzystywany w gorączkową sprzedaż Świąteczną lub w sprzedaży sezonowej.
Ta operacja jest na prawdę trudna i czasochłonna oraz wymaga doświadczenia i przygotowania do kreowania ograniczonej sprzedaży. Natomiast efekty po zakończeniu sprzedaży z sukcesem, dostarczą nam niesamowitą ochotę na kolejne zakupy i przede wszystkim pozwoli na rozwinięcie firmy.